خرید متن کامل پایان نامه ارشد – قسمت 21 – پایان نامه های کارشناسی ارشد
بعضی از وسایل تدریس مونته سوری به شرح زیر میباشند:
-
- نقشه حروف با اشکال هندسی[۱۰۰]:عبارتند از ده شکل هندسی که مهارت های نوشتن را ارائه میدهند. کودکان یک برگه نقشه حروف الفبا را انتخاب می کنندو دور آن ها را خط می کشند بعد حاشیه هر حرف رابا مداد رنگی پر میکنند.
-
- کارتهای فعالیت[۱۰۱]: عبارتند از یک سری کارت های قرمز که روی آن ها کلمات فعالیت[۱۰۲] نوشته شده است. کودکان، کلمه ای را که روی کارت نوشته شده، می خوانند و دستور مشخص و کار خواسته شده را انجام میدهند. مثلا بپر یا آواز بخوان و. . .
-
- حروف و اعداد با کاغذ سمباده ای[۱۰۳]: حروف و اعداد از کاغذ سمباده ای بریده و برروی کارت های جداگانه الصاق می شود که معلم از این حروف یا اعداد برای درس سه مرحله ای که شرح داده شد، استفاده میکنند. (همان، ص۱۱۷)
در تقسیم بندی دیگر، محتوای برنامه درسی مونته سوری را می توان در قالب پنج حوزه مختلف چنین بیان نمود:
-
- زندگی عملی:سازماندهی، نظم وترتیب شناختی، ازطریق مراقبت ازخود و مراقبت ازمحیط زیست وهماهنگی حرکات جسمانی که موجبات رشدرا فراهم میکند.
- حوزه مربوط به موضوعات حسی:کودک را برای نظم بخشیدن، طبقه بندی کردن، توصیف دررابطه با طول، عرض، درجه حرارت، توده مواد، رنگ وغیره توانمند میکند.
-
- ۱٫ Reggio Emilia ↑
-
- observation 1. ↑
-
- ۲٫ collaboration ↑
-
- documentation. ↑
-
- reflection. ↑
-
- ۱٫ John Amos comenius ↑
-
- ۲٫ Herbon , Nassau ↑
-
- . The great didactic ↑
-
- . Jean Jacques rousseau ↑
-
- . G – Stanley hall ↑
-
- . Maria montessori ↑
-
- . pestalozi ↑
-
- . Naturalism ↑
-
- . Negative education ↑
-
- . John lock ↑
-
- . Friedrich wilhelm frobel ↑
-
- ۲٫ Oberweiss bach ↑
-
- . The idea of unity ↑
-
- . Gardens for children ↑
-
- . Curriculum ↑
-
- . Gifts ↑
-
- . Occupations ↑
-
- . Nature study ↑
-
- . Kaul – venita ↑
-
- . Lev semenovich vygotsky ↑
-
- . Internalization ↑
-
- . The zone of proximal development ↑
-
- . Chiaravalle ↑
-
- . Self – teaching ↑
-
- . Self – activity ↑
-
- . Auto – education ↑
-
- . Exploration ↑
-
- . Directress ↑
-
- . Absordant mind ↑
-
- . Sensitive periods ↑
-
- . Wulliam Stern(1891-1938) ↑
-
- . Jermos s. Bruner ↑
-
- . Discovery learning ↑
-
- . Toward a theory of instruction ↑
-
- . enactive ↑
-
- . iconic ↑
-
- . symbolic ↑
-
- . John Dewey ↑
-
- . Burlington , Vermont ↑
-
- . Thomas Henry Huxley ↑
-
- . Neuchatel , Switzerland ↑
-
- . Albino sparrow ↑
-
- . Epistemology ↑
-
- . Equilibrium ↑
-
- . Adaptadition ↑
-
- . Assimilation ↑
-
- . Accormodation ↑
-
- . Sensorimotor ↑
-
- . Reflexive ↑
-
- . Object permanece ↑
-
- . Pre-operations ↑
-
- -intuiive ↑
-
- . Monolouge ↑
-
- . Conservation ↑
-
- . Informal models ↑
-
- . Skills oriented models ↑
-
- . Cognitive developmental models ↑
-
- . Eleanor maccoby and miriamzelner ↑
-
- . Kinder garden ↑
-
- . Creative activity ↑
-
- . spoontanteous ↑
-
- . unstructured ↑
-
- . Gifds ↑
-
- . Occupations ↑
-
- . moldability ↑
-
- . Macmillan ↑
-
- . Rachel and Margaret ↑
-
- Material well-being ↑
-
- . Head start ↑
-
- . pre-school education ↑
-
- . Education attanment ↑
-
- . Imagiatibo teacher ↑
-
- . Intelectoar development ↑
-
- . Cognitive development ↑
-
- ۱٫ Open – Air Nursery School ↑
-
- ۱٫ Home – based ↑
-
- ۲٫ Edward Seguin ↑
-
- ۱٫ Key worker Scheme ↑
-
- ۱. Motor Education ↑
-
- . Sensory Education ↑
-
- . Academic Education ↑
-
- . Self Adminidtration ↑
-
- . Self Conviting ↑
-
- Gradedness. ↑
-
- Error Control. ↑
-
- Self Motivated. ↑
-
- Didactic. ↑
-
- Usical Bells. ↑
-
- Sandpaper Tablets. ↑
-
- Texture. ↑
-
- Herbs Jars. ↑
-
- Knobbed Cylinders Bloks. ↑
-
- From Sensation to Internalization of Ideas. ↑
-
- Musular. ↑
-
- Geometric Insents. ↑
-
- Activity Cards. ↑
-
- Action words. ↑